REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY BOROWIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Borowiu zwany dalej „Regulaminem” określa:
- zakres działania i zadania Urzędu Gminy w Borowiu , zwanego dalej „Urzędem”,
- organizację wewnętrzną i zasady funkcjonowania Urzędu,
- zakres działania i kompetencji kierownictwa Urzędu, poszczególnych wydziałów i samodzielnych stanowisk,
- tryb pracy Urzędu, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu,
- zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu aktów prawnych, stanowiący Załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu,
- organizację przyjmowania, rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, stanowiący Załącznik Nr 3 do niniejszego Regulaminu,
- organizację działalności kontrolnej, stanowiący Załącznik Nr 4 do niniejszego Regulaminu,
- zasady podpisywania pism i decyzji, stanowiący Załącznik Nr 5 do niniejszego Regulaminu.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :
- Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Borowie
- Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Borowie
- Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Borowie
- Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Borowie
- Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Borowie
- Zastępcy Wójta - należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Borowie.
§ 3
- Urząd jest jednostką budżetową Gminy
- Siedzibą Urzędu jest miejscowość Borowie
- W skład Urzędu wchodzi Urząd Stanu Cywilnego w Borowiu zwany dalej „USC” .
Funkcję kierownika USC pełni Wójt
Rozdział II
Zakres działania i zadania Urzędu
§ 4
Urząd działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity : Dz. U. z 2001 roku Nr 142 , poz. 1591 z późniejszymi zmianami )
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych ( Dz. U. Nr 223 poz. 1458 )
- Ustawy z dnia 17 maja 1990 roku o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw ( Dz. U. Nr 34 poz. 198 z późniejszymi zmianami)
- Statutu Gminy Borowie uchwalonego przez Radę Gminy w dniu 25 września 2018 roku uchwałą Nr XLVII/225/2018.
- Niniejszego Regulaminu.
§ 5
Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania powierzonych Gminie:
- zadań własnych,
- zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
- zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej ( zadań powierzonych ),
- zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia międzygminnego,
- zadań dotyczących przygotowania i przeprowadzenia wyborów powszechnych, referendów i spisów.
§ 6
Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji, a w szczególności :
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności przez organy Gminy,
- wykonywanie, na podstawie udzielonych upoważnień, czynności prawnych wchodzących w zakres zadań Gminy,
- zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał, zarządzeń i postanowień organów Gminy,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady i posiedzeń jej komisji,
- gromadzenie i udostępnianie zbioru aktów prawa miejscowego w siedzibie Urzędu.
Rozdział III
Organizacja wewnętrzna i zasady funkcjonowania Urzędu
§ 7
- W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne
- Wydział Finansów i Budżetu – „F”
- Wydział Oświaty, Geodezji i Rozwoju Gospodarczego -„ RG
- Wydział Dróg, Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego – „DP”
- Wydział Społeczno - Organizacyjny i Sportu – „OK”, „ZR”
- Urząd Stanu Cywilnego - „USC”, „SO”,
- Samodzielne stanowisko pracy ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i obsługi Rady Gminy – „ OC” , „ORG”
- Samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa i promocji gminy – „PG”
- Radca Prawny
- Samodzielne stanowisko informatyka - „INF”
- Samodzielne stanowisko ds. gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska - „GK”, „ROŚ”
- Stanowisko Pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych - „IN”
- Stanowisko do spraw BHP - „BHP”
- Stanowisko koordynatora ds. dostępności - „SD”
- Stanowisko do spraw ochrony danych - „OD”
- Wydziałami kierują Kierownicy Wydziałów
- Schemat struktury organizacyjnej Urzędu przedstawia się następująco:
- WYDZIAŁ FINANSÓW I BUDŻETU
- Kierownik Wydziału, realizujący zadania przypisane stanowisku ds. księgowości budżetowej
- stanowisko ds. planowania i księgowości budżetowej
- stanowisko ds. wymiaru podatku i opłat lokalnych
- stanowisko księgowości podatkowej
- stanowisko ds. płac , kontroli wewnętrznej oraz informacji niejawnych i archiwum zakładowego,
- stanowisko ds. księgowości budżetowej i kasjera
- pomoc administracyjna
- WYDZIAŁ OŚWIATY, GEODEZJI I ROZWOJU GOSPODARCZEGO
- Kierownik Wydziału, realizujący zadania przypisane stanowisku ds. oświaty i zamówień publicznych
- stanowisko ds. geodezji i gospodarki gruntami
- stanowisko ds. przygotowania i zarządzania projektami
- stanowisko ds. przygotowania i realizacji inwestycji
- WYDZIAŁ DRÓG, PLANOWANIA I ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
- Kierownik Wydziału, realizujący zadania planowania i zagospodarowania przestrzennego
- Stanowisko ds. dróg, planowania i zagospodarowania przestrzennego
- WYDZIAŁ SPOŁECZNO – ORGANIZACYJNY I SPORTU
- Kierownik Wydziału, realizujący zadania przypisane do stanowiska ds. organizacyjno – administracyjnych, kadr i ewidencji działalności gospodarczej oraz sportu
- stanowisko ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych, funduszu alimentacyjnego, stypendium szkolnego i Karty Dużej Rodziny
- pomoc administracyjna - stanowisko ds bezpośredniej obsługi mieszkańców,
- pomoc administracyjna - stanowisko ds bezpośredniej obsługi mieszkańców
- Stanowisko pomoc administracyjna pracownik hali sportowej
- Stanowisko pomoc administracyjna pracownik hali sportowej
- Stanowisko pomoc administracyjna pracownik hali sportowej
- Stanowisko - woźna
- stanowisko pracownik gospodarczy
- stanowisko pracownik gospodarczy
- stanowisko pracownik gospodarczy
- stanowisko pracownik gospodarczy
- URZĄD STANU CYWILNEGO
- Kierownik USC
- Z-ca Kierownika USC
- Pomoc administracyjna
Stanowiska te, realizują także zadania i kompetencje z zakresu spraw obywatelskich, wojskowych, ewidencji ludności, dowodów osobistych, wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholi i organizacji imprez masowych, nadzoru nad działaniami organizacyjnymi jednostek podległych gminie tj. Gminny Ośrodek Kultury, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Gminna Biblioteka Publiczna i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz stowarzyszeń, organizacji pozarządowych i pożytku publicznego, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzania wyborów powszechnych i referendów.
- SAMODZIELNE STANOWISKA
- Radca prawny
- Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i obsługi Rady Gminy,
- Samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa i promocji gminy – „PG” , stanowisko to realizuje także zadania z zakresu bezpieczeństwa obywateli, ochrony ppoż, nadzoru nad ochotniczymi strażami pożarnymi, ochroną zabytków i opieki nad zabytkami, nadzoru nad utrzymaniem gminnych budynków i obiektów użyteczności publicznej.
- Samodzielne stanowisko do spraw gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska – „GK, ROŚ”
- Stanowisko pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych – „IN”
- Stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy – „BHP”
- Stanowisko Koordynatora do spraw dostępności – „SD”
- Stanowisko do spraw ochrony danych – „OD”
- Samodzielne stanowisko informatyka – „INF”
§8
Urząd działa w oparciu o następujące zasady :
- praworządności
- służebności wobec społeczności lokalnej
- racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym
- jednoosobowego kierownictwa
- kontroli wewnętrznej
- podziału zadań pomiędzy kierownictwo urzędu i poszczególne stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania .
§ 9
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie i w granicach prawa, i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 10
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich zadań i obowiązków są zobowiązani do:
- sumiennego, sprawnego i bezstronnego działania,
- zachowania uprzejmości i życzliwości z kontaktach z obywatelami,
- przestrzegania zasad ochrony informacji niejawnej stanowiącej tajemnicę służbową,
- przestrzegania zasad ochrony danych osobowych przed nieuprawnionym ujawnieniem,
- przestrzegania zasad dostępu obywateli do dokumentów dotyczących wykonywania przez Gminę zadań publicznych , określonych przez Radę w statucie gminy,
- przestrzegania prawa zamówień publicznych w zakresie prowadzonych spraw,
- przekazywania informacji publicznych do publikacji w biuletynie informacji publiczne,
- udziału w realizacji zadań obronnych.
§ 11
- Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych.
§ 12
- Pracą Urzędu kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza Gminy i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem Gminy za realizację powierzonych im zadań.
- W czasie nieobecności Wójta lub niemożności wykonywania swej funkcji jego zadania wykonuje Zastępca Wójta w drodze wydanego Zarządzenia.
- Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy przy wykonywaniu powierzonych im zadań działają w granicach określonych przepisami prawa, Zarządzeniami Wójta Gminy oraz pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi im przez Wójta.
- Kierownicy poszczególnych wydziałów kierują i zarządzają nimi oraz sprawują bezpośredni nadzór nad podległymi pracownikami i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.
- Wydziały i poszczególni pracownicy są zobowiązani do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi poprzez wzajemne konsultacje i sprawną wymianę informacji.
Rozdział IV
Zakres działania i kompetencji kierownictwa Urzędu, poszczególnych wydziałów i samodzielnych stanowisk
§ 13
- Wójt jest organem wykonawczym gminy,
- Wójt wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania gminy określone przepisami prawa,
- Do zadań Wójta należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz kierowanie Urzędem, reprezentowanie Gminy i jej Urzędu na zewnątrz,
- przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał,
- określanie sposobu wykonywania uchwał,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- wykonywanie budżetu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Gminy,
- dokonywanie wydatków budżetowych,
- zgłaszanie propozycji zmian w budżecie gminy,
- dysponowanie rezerwami budżetu Gminy,
- blokowanie środków budżetowych w przypadkach określonych w ustawach,
- emitowanie papierów wartościowych w ramach upoważnień udzielonych przez organ Gminy,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie,
- podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji Urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu,
- nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, powiatowej i wojewódzkiej i pozostawanie w kontakcie z terenowymi organami tej administracji,
- upoważnianie pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu Wójta Gminy decyzji,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu,
- dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami Urzędu,
- ogłaszanie budżetu Gminy oraz sprawozdania z jego wykonania,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy ,
- organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
- kierowanie wykonywaniem zadań obronnych,
- informowanie wojewody o zamiarze przystąpienia Gminy do związku międzygminnego ,
- składanie Radzie Gminy okresowych sprawozdań z realizacji zadań Urzędu.
§ 13a
Zastępca Wójta Gminy sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością następujących komórek organizacyjnych Urzędu Gminy:
- Wydziału Dróg, Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego,
- Wydziału Oświaty, Geodezji i Rozwoju Gospodarczego,
- Realizacja zadań w zakresie sprawowania nadzoru nad komórkami organizacyjnymi polega na:
-
- dokonywaniu rozstrzygnięć w zakresie prowadzonych spraw, w tym podpisywania w imieniu Wójta Gminy stosownych decyzji, postanowień, pism i innych dokumentów, w tym decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz zaświadczeń,
- koordynowanie działalności nadzorowanych komórek organizacyjnych w zakresie realizowanych spraw,
- reprezentowanie Wójta Gminy w pracach Rady Gminy i Komisji,
- informowania na bieżąco o problemach i zagrożeniach związanych z realizowanymi zadaniami Gminy,
- przedkładanie projektów uchwał w zakresie nadzorowanych spraw”
§ 14
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji,
- współpraca z Radą Gminy i nadzór nad pracą biura Rady Gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał,
- nadzór nad przygotowywaniem materiałów na posiedzenia komisji i sesje Rady Gminy,
- nadzór nad kompletowaniem dokumentacji z prac Rady Gminy,
- podejmowanie działań i podpisywanie decyzji w zakresie udzielonego przez Wójta upoważnienia,
- kierowanie Urzędem podczas nieobecności Wójta w ramach udzielonych upoważnień,
- kontrola wykonania postanowień regulaminu organizacyjnego Urzędu,
- kontrola wykonania postanowień regulaminu pracy i regulaminu wynagradzania,
- sprawowanie kontroli wewnętrznej w Urzędzie bądź podejmowanie działań w celu dokonywania kontroli przez stanowisko ds. kontroli,
- nadzór nad przestrzeganiem zasad instrukcji kancelaryjnej, przepisów jednolitego rzeczowego wykazu akt, Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
- nadzór nad pracą i realizacją zadań oraz wykonywanie obowiązków bezpośredniego przełożonego pracowników Urzędu,
- nadzór nad kancelarią tajną,
- organizowanie pracy Urzędu oraz jego prawidłowe funkcjonowanie,
- organizowanie prawidłowej procedury załatwiania skarg i wniosków,
- przyjmowanie interesantów w godzinach pracy Urzędu,
- nadzór nad dyscypliną pracy w Urzędzie,
- zgłaszanie wniosków o nagrody, wyróżnienia, awans i kary pracowników,
- przygotowanie Zarządzeń Wójta Gminy,
- nadzór nad praktykami uczniów i studentów,
- opracowanie zakresu czynności pracowników i przedstawianie ich do zatwierdzenia Wójtowi,
- nadzór nad przeprowadzaniem służby przygotowawczej pracowników,
- wydawanie wiążących poleceń dla pracowników Urzędu oraz kierowników
- wykonywanie zadań związanych z wyborami, w szczególności nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów,
- wykonywanie innych zadań poleconych przez Wójta,
- używanie przy oznaczaniu spraw symbolu „S”.
§ 15
Do zakresu działania Skarbnika Gminy należą w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości jednostki,
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywania wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
§ 16
Do zakresu działania Wydziału Finansów i Budżetu należy w szczególności:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy,
- opracowywanie układu wykonawczego budżetu Gminy,
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Gminy,
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
- sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia gospodarki kasowej, zakładowego planu kont, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowych, instrukcji w sprawie inwentaryzacji aktywów i pasywów,
- dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie spraw wynagrodzeń za pracę pracowników Urzędu i jednostek oświatowych,
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych,
- obsługa finansowa funduszy gminnych,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz bankiem prowadzącym bankową obsługę Gminy,
- obsługa kredytów i pożyczek,
- opracowanie projektów uchwał dotyczących podatków,
- wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie analitycznej ewidencji podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg, odroczeń, umorzeń, rozkładaniem na raty płatności w zakresie podatków i opłat stanowiących dochody Gminy,
- sporządzanie sprawozdawczości w zakresie podatków i opłat lokalnych,
- pobór i windykacja należności cywilnoprawnych,
- naliczenie i zwrot podatku akcyzowego do paliwa dla rolników, a także sprawozdawczość w tym zakresie,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- używanie przy oznaczaniu spraw symbolu „F”.
§ 17
Do zakresu działania Wydziału Oświaty Geodezji i Rozwoju Gospodarczego należy w szczególności:
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych , systemie oświaty i Karty Nauczyciela,
- planowanie i nadzorowanie realizacji inwestycji i remontów,
- opracowywanie planów remontów w placówkach oświatowych w Gminie,
- ogłaszanie przetargów na remonty w placówkach oświatowych i sprawowanie nadzoru nad tymi remontami i prawidłowe ich rozliczanie,
- współdziałanie z dyrektorami placówek oświatowych
- dokonywanie zakupów materiałów potrzebnych do realizacji prac remontowych prowadzonych przez pracowników w ramach robót publicznych i interwencyjny,
- skreślono
- współpraca z Zarządem Dróg Publicznych oraz Przedsiębiorstwem Robót Drogowych w zakresie utrzymania , budowy i konserwacji dróg ,
- przygotowywanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wykraczających poza obszar jednostek podziału administracyjnego,
- ewidencjonowanie budynków , scalanie i podział nieruchomości oraz prowadzenie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej a także sprawy gospodarowania nieruchomościami Gminy oraz komunalizacji mienia i gospodarowanie nim.
- sprawy rolnictwa z zakresu właściwości Gminy , czystości i porządku w Gminie , nadzoru nad utrzymaniem urządzeń komunalnych, w tym wysypiska nieczystości stałych , ochrony przeciwpożarowej , ochrony wód , powietrza, sprawy wodno-melioracyjne oraz nadzór nad utrzymaniem cmentarzy komunalnych , wojennych i miejsc pamięci narodowej,
- współpraca z instytucjami samorządowymi w zakresie pozyskiwania środków pomocowych z Unii Europejskiej,
- popularyzacja wiedzy o Unii Europejskiej, inicjatywach, normach i standardach unijnych,
- prowadzenie punktu informacji europejskiej,
- przygotowywanie wniosków o przyznanie funduszy unijnych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- używanie przy oznaczaniu spraw symbolu „RG”.
§ 18
Do zakresu działania Wydziału Społeczno – Organizacyjnego i Sportu należy w szczególności:
- obsługa sekretariatu Urzędu, prowadzenie spraw kadrowych oraz ewidencji działalności gospodarczej,
- obsługa kancelaryjno – biurowa
- nadzór nad funkcjonowaniem Biura Obsługi Interesanta
- wykonywanie zadań związanych z realizacją ustawy o świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnym oraz pomocy socjalnej dla uczniów,
- nadzór nad funkcjonowaniem hali sportowej oraz pracownikami hali,
- organizacja przewozu osób niepełnosprawnych,
- obsługa gospodarcza Urzędu oraz nadzór nad pracownikami obsługi,
- używanie przy oznaczaniu spraw symbolu „OK”, „ ZR”
§ 19
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
- rejestracja urodzeń, małżeństw , zgonów,
- prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
- prowadzenie spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- organizacja uroczystości związanych z zawarciem związku małżeńskiego i długoletnim pożyciem małżeńskim,
- prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem stałego spisu wyborców,
- wydawanie zezwoleń w sprawie organizacji imprez masowych,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- udzielanie informacji o danych osobowych,
- nadzór i koordynacja spraw związanych z funkcjonowaniem SPZOZ,
- prowadzenie rejestru instytucji kultury działających na terenie gminy,
- koordynacja spraw związanych z działalnością Rady Programowej przy GOK
- realizacja zadań ds. obywatelskich, wojskowych,
- używanie przy oznaczaniu spraw symbolu „SO”, „USC”
§ 20
Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, należą sprawy dotyczące ewidencjonowania, wytwarzania i przechowywania dokumentacji niejawnej w urzędzie oraz zadań obronnych , obrony cywilnej, ochrony ludności i zabezpieczenia zarządzania kryzysowego, których wykonanie nadzoruje Wojewoda Mazowiecki przy pomocy Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego oraz Starostwa Powiatu Garwolińskiego.
Stanowisko przy oznaczaniu spraw używa symbolu „OC”.
§ 20a
Do zadań Wydziału Dróg, Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego należy:
- Przygotowywanie decyzji o ustaleniu inwestycji i wskazań lokalizacyjnych oraz o warunkach zabudowy,
- Nadzór nad utrzymaniem dróg gminnych,
- Prowadzenie rejestru wydanych decyzji inwestycyjnych,
- Prowadzenia spraw wynikających z ustawy o drogach publicznych dot. dróg gminnych, w tym organizacji ruchu, prowadzenia ewidencji dróg i mostów,
- Wydawania decyzji o zajęciu pasa drogowego i lokalizacji obiektów nie związanych z potrzebami dróg, opracowywanie projektów rozwoju sieci drogowej,
- Przygotowywania dokumentów związanych z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego,
- Dokonywania okresowej analizy potrzeb w zakresie planów miejscowych,
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa dotyczących dróg, planowania i zagospodarowania przestrzennego.
§ 20b
Do zadań samodzielnego stanowiska informatyka należy:
- Obsługa informatyczna Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych podporządkowanych Gminie Borowie,
- Przygotowywanie i prowadzenie graficzne stron internetowych i ich aktualizacja,
- Instalowanie nowych komputerów i innego sprzętu komputerowego, programów do nich,
- nadzór nad eksploatacją programów komputerowych
- zapewnienie bezpieczeństwa systemów sieci komputerowej,
- dokonywanie zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- utrzymywanie trwałej sprawności sprzętu, serwisowanie i konserwacja,
- monitorowanie oprogramowania antywirusowego i jego aktualizacja,
- prowadzenie rejestru systemów i programów użytkowych oraz licencji,
- zabezpieczenie danych wdrożonych systemów komputerowych,
- wykonywanie drobnych napraw sprzętowych i oprogramowania,
- szkolenie informatyczne pracowników w zakresie obsługiwanych programów,
- utrzymywanie ważności certyfikatów kwalifikowanych pracowników Urzędu i podległych jednostek,
- wdrażanie i obsługa programu e-urząd,
- administrowanie systemu obiegu dokumentów,
- administrowanie siecią komputerową, stacjami roboczymi i serwerami,
- obsługa strony internetowej i BIP,
- nadzór nad bezpieczeństwem i kontrola pracy sieci komputerowej oraz poszczególnych sieci komputerowych,
- pełnienie funkcji Administratora Sieci Systemu Informatycznego i Lokalnego Administratora Systemu,
- Wykonywanie systematycznych kopii zapasowych danych zgromadzonych na stacjach roboczych i serwerach, zgodnie z polityką bezpieczeństwa informacji, a także zabezpieczenie ich przed dostępem osób nieuprawnionych,
- Informowanie przełożonych o nieprawidłowościach przy użytkowaniu programów komputerowych przez pracowników.
§ 20c
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony danych i obsługi Rady Gminy należy:
- Monitorowania przestrzegania przepisów RODO i innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityki bezpieczeństwa przetwarzania danych,
- Wykonywanie funkcji inspektora ochrony danych w Urzędzie Gminy i wszelkich czynności określonych przepisami prawa w tym zakresie,
- Prowadzenie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego wynikających z przepisów prawa,
- Obsługa kancelaryjno – biurowa Rady Gminy i Komisji,
- Obsługa kancelaryjna Gminnej Komisji Przeciwdziałania i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 21
- Wójt Gminy na podstawie niniejszego Regulaminu, Statutu Gminy oraz innych obowiązujących przepisów prawa ustala szczegółowe zakresy przydziału obowiązków każdemu zatrudnionemu pracownikowi na danym stanowisku pracy.
- Wójt Gminy może powierzyć prowadzenie spraw Gminy podmiotom zewnętrznym na podstawie stosownych umów.
Załącznik Nr 1
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Borowiu
T R Y B P R A C Y U R Z Ę D U
§ 1
Określenie czasu pracy.
Wprowadza się następujący rozkład i wymiar czasu pracy Urzędu:
- na stanowiskach w Urzędzie Gminy:
- 8 - godzinny dzień pracy od poniedziałku do piątku,
- Biuro Obsługi Interesanta rozpoczyna pracę o 700 a kończy o godz. 1700 zachowując harmonogram pracy 40 godzinny,
- pracownicy Urzędu rozpoczynają dzień pracy o 800 a kończą o godz. 1600 .
- sekretarz gminy organizuje pracę w Urzędzie w sposób zapewniający sprawną obsługę interesantów,
- czas pracy pracowników samorządowych nie może przekraczać 40 godzin na tydzień i 8 godzin na dobę,
- Wójt na podstawie wydanego zarządzenia może wprowadzić jeden raz w tygodniu wydłużony dzień pracy o 1 godzinę , wówczas pracownicy rozpoczynają dzień pracy o 1 godzinę później,
- czas pracy należy wykorzystać w pełni na pracę zawodową, zgodnie z przydziałem czynności na danym stanowisku pracy,
- praca w Urzędzie odbywa się bez stałych przerw wypoczynkowych,
- każdy z pracowników ma prawo spożyć posiłek w godzinach pracy wykorzystując na to 15 minutowa przerwę stanowisk pracy, co nie może zakłócić normalnego toku pracy i sprawnej obsługi interesantów.
- na stanowiskach pracy w Hali Sportowej w godz. 1400 – 2200/ wg harmonogramu ustalanego na każdy miesiąc/,
- na stanowisku sprzątaczki - w godz. 600 – 1000 i 1500 – 1900,
- na stanowiskach pozostałych pracowników obsługi: w godz. od 730 – 1530
§ 2
Obsługa interesantów.
Wójt Gminy przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 10-ej do 13-ej i od godz. 14-ej do 1630.
Sekretarz gminy oraz pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w każdy dzień tygodnia w godzinach urzędowania.
§ 3
Obowiązki pracownika i zakładu pracy.
- Do podstawowych obowiązków pracownika samorządowego należy dbałość o wykonywanie zdań publicznych oraz o środki publiczne, z uwzględnieniem interesu państwa oraz indywidualnych interesów obywateli.
- Do obowiązków pracownika samorządowego należy w szczególności:
- przestrzeganie prawa,
- wykonywanie zadań sumiennie , sprawnie i bezstronnie,
- informowanie organów, instytucji i osób fizycznych oraz udostępnianie im dokumentów znajdujących się w posiadaniu Urzędu, jeżeli prawo tego nie zabrania,
- zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie przez prawo przewidzianym,
- zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi, współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami,
- zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim.
- Do obowiązków pracownika samorządowego należy sumienne i staranne wypełnianie poleceń przełożonego:
- jeżeli w przekonaniu pracownika samorządowego polecenie przełożonego jest niezgodne z prawem, pracownik ten powinien przedstawić mu swoje zastrzeżenia; w razie pisemnego potwierdzenia polecenia, powinien je wykonać, zawiadamiając jednocześnie Wójta o tych zastrzeżeniach,
- pracownikowi samorządowemu nie wolno wykonywać poleceń, których wykonanie według jego przekonania stanowiłoby przestępstwo lub groziłoby niepowetowanymi stratami,
- sposób postępowania Skarbnika Gminy - głównego księgowego budżetu, który odmówił kontrasygnaty regulują przepisy ustawy o finansach publicznych,
- pracownik samorządowy podlega okresowym ocenom kwalifikacyjnym, na zasadach określonych w ustawie,
- pracownik samorządowy nie może wykonywać zajęć , które pozostawałyby w sprzeczności z jego obowiązkami albo mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość,
- pracownik samorządowy jest zobowiązany na żądanie kierownika zakładu pracy złożyć oświadczenie o stanie majątkowym,
- pracownikowi samorządowemu przysługuje wynagrodzenie stosownie do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych kwalifikacji zawodowych,
- pracownikowi samorządowemu przysługuje dodatek za wieloletnią pracę- nagroda jubileuszowa w wysokości określonej w art.38 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych. Warunki i tryb wypłacania dodatku reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych,
- pracownikowi przechodzącemu na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przysługuje odprawa w wysokości określonej w art. 38 ust.3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych. Warunki ustalania prawa do jednorazowej odprawy regulują przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
- pracownikowi samorządowemu przysługują świadczenia emerytalne i rentowe na zasadach określonych w przepisach o powszechnym zaopatrzeniu emerytalnym pracowników i ich rodzin,
- w sprawach nieuregulowanych w/w Regulaminem stosuje się przepisy prawa pracy powszechnie obowiązujące .
§ 4
Dyscyplina pracy.
- Każdy pracownik potwierdza przybycie do pracy złożeniem podpisu w liście obecności. Dotyczy to także pracowników zatrudnianych w niepełnym wymiarze pracy.
- Lista obecności powinna być udostępniona pracownikom do potwierdzenia przybycia do pracy co najmniej na 15 minut przed rozpoczęciem pracy.
- Obecność pracowników w pracy potwierdza kierownik zakładu pracy bądź sekretarz gminy poprzez złożenie w liście obecności swojego podpisu. Listę przedkłada mu do podpisu 5 minut po rozpoczęciu pracy pracownik d/s kadr. Do zakresu tego pracownika należy także odnotowywanie w liście obecności przyczyn niestawienia się pracownika do pracy zgodnie z symbolami;
O - sprawy osobiste,
U - pozostałe nieobecności usprawiedliwione,
N - nieobecności nieusprawiedliwione,
W - urlop wypoczynkowy,
D - delegacje,
C - zwolnienie lekarskie / leczenie w domu /,
Cs - zwolnienie lekarskie / leczenie szpitalne /,
M - urlop macierzyński,
K - zwolnienie lekarskie / opieka nad chorym /,
S - urlop szkoleniowy,
Uo - urlop okolicznościowy / opieka przysługująca ustawowo /,
P - zwolnienia do prac społecznych ,
Sp - spóźnienia usprawiedliwione,
Spn - spóźnienia nieusprawiedliwione,
- Niedziele, święta i soboty wykreśla się w liście obecności kolorem czerwonym stawiając linię ciągłą.
- W przypadku konieczności wyjścia z pracy dla załatwienia spraw służbowych lub ważnych spraw osobistych pracownik powinien uzyskać zgodę kierownika zakładu pracy lub Sekretarza, a w razie ich nieobecności Kierownika Wydziału. Fakt ten powinien być odnotowany w książce - ewidencji wyjść służbowych lub prywatnych wpisując godzinę wyjścia a następnie powrotu.
- Czas wyjścia z pracy w celach prywatnych pracownik obowiązany jest odpracować w pracy terminie.
- Fakt ten należy odnotować w rejestrze godzin do odpracowania.
- Opuszczając pomieszczenie biurowe / pokój / pracownik obowiązany jest każdorazowo przewidywanym terminie powrotu.
- Wyjazdy służbowe odnotowuje się w książce ewidencji wyjazdów służbowych
- Pracownik prowadzący książkę wyjazdów służbowych obowiązany jest odnotować ten fakt w liście obecności.
- Wyjazdy służbowe przed ich rozpoczęciem wymagają uzyskania polecenia służbowego na obowiązujących drukach.
§ 5
Zasady usprawiedliwiania nieobecności w pracy i spóźnień.
- Pracownik, który spóźnił się do pracy niezwłocznie po przybyciu obowiązany jest poinformować kierownika zakładu pracy lub sekretarza o przyczynach tego spóźnienia.
- Kierownik zakładu pracy lub Sekretarz może zażądać pisemnego uzasadnienia przyczyn spóźnienia od pracownika .
- O nieobecności w pracy z uzasadnionej z góry wiadomej przyczyny pracownik powinien powiadomić wcześniej kierownika zakładu pracy.
- W razie niestawienia się do pracy pracownik obowiązany jest zawiadomić przełożonego o przyczynie nieobecności i przewidywanym czasie jej trwania.
- Zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność w pracy pracownik jest zobowiązany dostarczyć w dniu przybycia do pracy jednak nie później jak w terminie 7 dni.
- Niedotrzymanie powyższych terminów jest usprawiedliwione jeżeli zostało spowodowane szczególnymi okolicznościami uniemożliwiającymi pracownikowi zawiadomienie pracodawcy o przyczynach nieobecności i czasie jej trwania.
- Podejmowanie decyzji dotyczących spraw pracowniczych związanych z uznaniem nieobecności w pracy , spóźnieniem, nie przybyciem do pracy lub wcześniejszym opuszczeniem stanowiska pracy należy do Wójta bądź sekretarza.
§ 6
Zwolnienia od pracy.
- Załatwianie spraw osobistych, społecznych i innych nie związanych z pracą zawodową powinno odbywać się poza czasem pracy.
- Załatwianie takich spraw w godzinach pracy jest dopuszczalne w razie konieczności w granicach i na zasadach określonych w przepisach szczególnych.
- Urlopów okolicznościowych i innych zwolnień od pracy w wymiarze nie przekraczającym jednego miesiąca na wniosek pracownika lub instytucji zainteresowanej udzieleniem pracownikowi takiego zwolnienia udziela Kierownik zakładu pracy.
- Zwolnienia od pracy, których udzielenie i wymiar zależą od decyzji Kierownika zakładu pracy mogą być stosowane tylko wówczas, gdy zachodzi nieunikniona i należycie uzasadniona potrzeba takiego zwolnienia, oraz w granicach niezbędnych.
§ 7
Urlopy wypoczynkowe.
- Pracownikowi przysługuje prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze i na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.
- Urlop powinien być wykorzystany w roku kalendarzowym nabycia do niego prawa.
- Urlop może być dzielony na części tylko w uzasadnionych przypadkach, z tym że jedna część nie może być mniejsza niż 10 dni roboczych.
- Na wniosek pracownicy należy udzielić jej urlopu wypoczynkowego bezpośrednio po urlopie macierzyńskim.
- Ewidencję wykorzystania urlopów jak też wydanie kart urlopowych prowadzi pracownik do spraw kadr.
- W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu Pracy.
§ 8
Nagrody i wyróżnienia.
- W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w Urzędzie Gminy utworzy się fundusz nagród, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, pozostający w dyspozycji kierownika Urzędu.
- Pracownikom, którzy przez wzorowe wypełnianie swoich obowiązków, przejawianie inicjatywy w pracy i podnoszenie jej wydajności oraz jakości przyczyniają się szczególnie do wykonywania zadań zakładu pracy , mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia.
- Do nagród i wyróżnień zalicza się:
- nagrodę pieniężną,
- pochwałę pisemną,
- inne wyróżnienia.
- Nagrody i wyróżnienia przyznaje kierownik zakładu pracy. Odpis pisma o przyznaniu nagród i wyróżnień składa się do akt osobowych pracownika.
§ 9
Premie.
- Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi z wyjątkiem pracowników Hali Sportowej tworzy się, w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia , fundusz premiowy.
- Wysokość funduszu premiowego, oraz warunki przyznawania i wypłacania określa kierownik Urzędu w Regulaminie premiowania.
§ 10
Postanowienia końcowe.
- W kwestiach nie uregulowanych w ustawie o pracownikach samorządowych stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Pracy.
- Spory ze stosunku pracy pracowników samorządowych rozpoznają sądy pracy.
Załącznik nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Borowiu
ZASADY I TRYB POSTĘPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU
I WYDAWANIU AKTÓW PRAWNYCH
§ 1
- Na podstawie uprawnień ustawowych samorządowi Gminy Borowie przysługuje prawo stanowienia przepisów powszechnie obowiązujących na obszarze gminy.
- W zakresie nieuregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących , Rada Gminy może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego.
- W sprawach przewidzianych ustawowo rozstrzyga się wyłącznie w drodze referendum gminnego.
- Referendum może być prowadzone w każdej sprawie ważnej dla Gminy a jego tryb przeprowadzenia określa ustawa.
§ 2
Akty prawa miejscowego ustanawia Rada Gminy w formie uchwały.
§ 3
- Rada Gminy ponadto podejmuje uchwały w innych sprawach przewidzianych przepisami prawa i statutem Gminy.
- Wójtowi Gminy przysługuje prawo wydawania zarządzeń w celu wykonania uchwał Rady Gminy i zadań Gminy określonych przepisami prawa i statutem Gminy.
- Wójt Gminy wydaje akty prawne wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń , decyzji, komunikatów i okólników. Akty te nie posiadają mocy przepisów prawa miejscowego.
§ 4
- Projekt aktu prawnego wymaga również zaopiniowania przez radcę prawnego.
§ 5
- Przepisy prawa miejscowego ogłasza się w trybie ustawy z dnia 20.07.2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jednolity z 2010 roku Dz. U. Nr 17 poz.95),
- Urząd prowadzi zbiór przepisów prawa miejscowego dostępnych do powszechnego wglądu znajdujących się w siedzibie Urzędu na stanowisku d.s. obsługi Rady.
- Uchwały i zarządzenia organów samorządu nie stanowiące przepisów prawa miejscowego mogą być podane do publicznej wiadomości , o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej.
§ 6
- Projekty aktów prawnych wewnętrznego urzędowania tj. zarządzeń , komunikatów bądź okólników opracowują pod względem merytorycznym , prawnym i redakcyjnym właściwe stanowiska pracy.
- Przed przedłożeniem projektu dokumentu do podpisu przez Wójta Gminy pracownik opracowujący projekt uzgadnia go z sekretarzem gminy.
- Projekt aktu prawnego wydawanego przez Wójta Gminy może być konsultowany z organizacjami społecznymi , związkami zawodowymi, jeżeli opracowujący uzna to za konieczne bądź wskazane albo obowiązek ten wynika z przepisu szczególnego.
- Uzgodnienia o których mowa w pkt.3 winny być potwierdzone podpisem złożonym na oryginale projektu aktu prawnego.
- Opracowany projekt aktu prawnego, po dokonanych uzgodnieniach należy przedłożyć radcy prawnemu do zaopiniowania, który dokonuje jego akceptacji pod względem formalno-prawnym.
- Po uzyskaniu wszystkich podpisów projekt aktu prawnego przedstawiony winien być Wójtowi Gminy do podpisu.
§ 7
Po podpisaniu aktu prawnego przez Wójta Gminy, pracownik odpowiedzialny rejestruje akt prawny nadając mu kolejny numer i zatrzymuje 1 egzemplarz w oryginale do zbioru aktów prawnych.
§ 8
- Pracownik odpowiedzialny, niezwłocznie , lecz nie później niż w ciągu 7 dni od podpisania aktu prawnego przez Wójta Gminy przesyła go do właściwych organów bądź jednostek.
- Akt prawny podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 9
Akt prawny podlegający ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego przygotowuje pod względem technicznym do publikacji pracownik zajmujący się obsługą Rady Gminy i przesyła go właściwej jednostce.
§ 10
Ewidencję i zbiór aktów prawnych organów władzy prowadzi Wydział społeczno- organizacyjny i sportu, zaś kontrolę realizacji aktów wykonuje sekretarz gminy.
Załącznik nr 3
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Borowiu
ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA
INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
W URZĘDZIE GMINY W BOROWIU
§ 1
- Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz w przepisach szczególnych.
- Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
- Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy wydziałów oraz samodzielne stanowiska pracy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
- Kontrolę i koordynację działań stanowisk pracy Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje sekretarz gminy, który jest zobowiązany do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw obywateli i przedkładania ich Wójtowi Gminy.
- Wewnętrzna kontrola stanowisk pracy w Urzędzie a także w jednostkach organizacyjnych podległych Gminie Borowie jest także przeprowadzana przez stanowisko kontroli wewnętrznej na podstawie rocznego harmonogramu kontroli zatwierdzonego przez Wójta Gminy oraz polecenia kierownika zakładu pracy przeprowadzenia doraźnej kontroli.
§ 2
- Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne .
- Sprawy wnoszone przez obywateli do Urzędu składane są w Biurze Obsługi Interesanta lub sekretariacie a następnie są ewidencjonowane w dzienniku wpływu dokumentów prowadzonym przez sekretariat i teczkach spraw prowadzonych przez poszczególne stanowiska pracy.
- Pracownik, który przyjął dokument od obywatela jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w tym samym dniu, do złożenia go w Biurze Obsługi Interesanta lub sekretariacie Urzędu.
- Fakt przyjęcia określonych dokumentów pracownik otrzymujący je potwierdza w dzienniku wpływu dokumentów .
- Stanowisko pracy d.s. organizacyjno-administracyjnych , kadr i działalności gospodarczej prowadzi ogólny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta Gminy.
§ 3
Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do :
- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnieniu treści obowiązujących przepisów,
- rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia sprawy,
- informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
- powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
- informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć,
- interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej, telefaksem i e-mailem,
- informowania i zapraszania do Urzędu na określony dzień i godzinę, w celu odbioru osobistego decyzji lub innego dokumentu, o który wnioskował.
Załącznik nr 4
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Borowiu.
ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ
§ 1
W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.
§ 2
Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje:
- Wójt Gminy i sekretarz gminy
- Skarbnik Gminy - główny księgowy budżetu w zakresie przyznanych mu ustawowych upoważnień.
- Stanowisko do spraw kontroli wewnętrznej.
§ 3
Kontrolę zewnętrzną wykonują :
- Skarbnik Gminy - główny księgowy budżetu w zakresie przyznanych mu ustawowych upoważnień w stosunku do jednostek nadzorowanych w wykonywaniu budżetu oraz planu finansowego dla zadań państwowych zleconych Gminie oraz prowadzenie działalności finansowej przez jednostki organizacyjne podporządkowane Gminie.
- Stanowisko do spraw kontroli.
- Pracownicy Urzędu na podstawie przyznanych przez Wójta pełnomocnictw w stosunku dla jednostek podporządkowanych Gminie, w zakresie właściwości rzeczowej.
§ 4
Stanowisko do spraw kontroli pomimo funkcjonowania w Wydziale Finansów i Budżetu podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy.
Kontrole doraźne a także kontrole wynikające z harmonogramu kontroli mogą być przeprowadzone jedynie na podstawie pisemnego zlecenia podpisanego przez Wójta Gminy.
Załącznik nr 5
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy w Borowiu.
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI
§ 1
Wójt Gminy podpisuje osobiście :
- zarządzenia, decyzje, regulaminy, komunikaty i okólniki,
- dokumenty kierowane do kierowników organów administracji rządowej i samorządowej ,
- pisma kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych oraz burmistrzów stolic Państw,
- odpowiedzi na interpelacje radnych i wniosków posłów na Sejm i senatorów,
- odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące podległych pracowników,
- pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności Gminy,
- pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników urzędu,
- pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
- pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji,
- inne pisma zastrzeżone dla Wójta
§ 2
Sekretarz gminy, skarbnik i kierownicy wydziałów podpisują pisma i decyzje pozostające w zakresie ich zadań, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem przez Wójta Gminy.
§ 3
W dokumentach przedstawionych do podpisu kierownictwu Urzędu powinna być zamieszczona adnotacja zawierająca imię i nazwisko oraz stanowisko i numer telefonu, pracownika który opracował dokument.
§ 4
Wójt Gminy może upoważnić Sekretarza Gminy oraz pozostałych pracowników do podpisywania korespondencji dotyczącej spraw pozostających w zakresie czynności pracowników z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do osobistej akceptacji.
Metryka
- opublikował: Marcin Ositekdata publikacji: 2022-07-20 09:15
- zmodyfikował: Marcin Ositekostatnia modyfikacja: 2023-12-05 10:23
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marcin Ositek
- opublikował: Marcin Ositekdata publikacji: 2022-07-20 12:04